Smite Summon

Idées proposées par les joueurs et non liées à des développements planifiés.
Aveeno
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Smite Summon

Message par Aveeno »

Hello,

I think the spell Smite Summon damage need to be x3 or x4. Currently the spell does such low damage it is insignificant. Not to mention most high level creatures for necro have high resistance to magic.. Only the low levels don't. So when you try to do on a creature with magic resistance like yeti.. any trolls.. giant, in the future infernal trolls, pieer or dragon the damage is like 10, but heal is like 40+.

Currently, you can cast the healing spell which cost 2 life essence.. and no mana and no cooldown to heal your necro creatures.. ALSO, you heal more than the damage done to them.

Yet, the damage you do with smite summon.. which cost mana and has a cooldown, is so low and you use mana. A player can just sit there and heal w/o burning mana, while one player runs out of mana, and hasn't accomplished anything.

Also, the heal radius for the spell is like 10x10? Even bigger im sure. But the spell range for damage is like 3x3.

Thank you.

-Becasse-
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Re: Smite Summon

Message par -Becasse- »

For once or twice I agree with you! :D
Yes indeed for having tested, we waste it's essences more than other things...
Damage should always be less strong than healing in my opinion.
Either we can target a few creatures at most: 3 or 4 by increasing the damage to 40 or 50 without worry or all the targets and being able to inflict 30 max damage :)

(I go on the optics of a necromancer vs necromancer)
(if we go on the logic of: it's a fighter against necromancer, there, yes we have to increase the damage to easily 40)

To you.
Combattante à la retraite
Apprentis Nécromant
Mage aguéris
{Grande Protectrice de Séridia}

Devise: ~Liberté ; Amour ; Justice~
Becasse.

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Elrrith Nagasdar
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Re: Smite Summon

Message par Elrrith Nagasdar »

I fully agree with Aveeno's analysis however, I don't have a better proposition to make.
So, anything that would improve this spell will be welcome.
Haut-Elfe armé d'une pioche

[MP de Grhump: (Si, tu m'as berné en beauté !)

Aveeno
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Re: Smite Summon

Message par Aveeno »

Thanks, just posting to give this logical idea which totally makes sense some recognition from staff members :)

Aveeno
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Re: Smite Summon

Message par Aveeno »

Same as I mentioned above :)

Aveeno
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Re: Smite Summon

Message par Aveeno »

Not sure why this thread is not getting more recognition. Would like to hear people's thoughts, even if they agree or do not. I think what I stated make sense :)

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Llaria
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Re: Smite Summon

Message par Llaria »

On peut (après c'est pas moi qui vais coder) lier les dégâts au (niveau de magie + niveau nécromancie), un bon magicien fera + de dégâts, un bon nécromant aussi et un bon nécro-mage en fera encore davantage, ça aurait du sens.

A vous de proposer un calcul qui fasse sens
N'hésitez pas à m'envoyer un MP si vous avez des projets, des questions ou autre.
Merci de ne pas envoyer de MP à Llariarith ;) la réponse risque fort de tarder.

-Becasse-
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Re: Smite Summon

Message par -Becasse- »

Je suis plutôt pour ;)
Quand j'aurais les sources de base distinctifs pour Mage et Nécro je me propose de faire un test qui seras contrôlé par la suite par plusieurs joueurs et l'équipe.
Merci :D
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Becasse.

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Llaria
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Re: Smite Summon

Message par Llaria »

Ajouté au listing
N'hésitez pas à m'envoyer un MP si vous avez des projets, des questions ou autre.
Merci de ne pas envoyer de MP à Llariarith ;) la réponse risque fort de tarder.

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