Onde de choc.

-Becasse-
Messages : 200
Inscription : 09 avr. 2021, 09:38
Localisation : Ardennes

Onde de choc.

Message par -Becasse- »

Bonjour/soir je propose...de reculé le Cd d'utilisation de ce sort.
Actuellement on peut l'utiliser comme tout sort = casi instantanée.

-C'est plus du combats mais de la fuite instantané:

Après avoir vus des mages l'utiliser pour fuir...
Il n'y as plus de contact entre créatures/ aventuriers... le mage peut fuir tous le temps et par conséquent continué à aggressés l'ennemis sans être en danger car il pourras toujours fuirs !

Il ne coûte pas non plus une blinde.

Ce que je propose:

-Cd du sort: Utilisable tous les 25 secondes.

Ce sort est destinée à faire une fuite dans un moment critique et donc pour être dans un moment critique, il faut subir.
le fait de pouvoir fuir à la seconde prêts sans limite permet de..ne pas avoir de chance de mourrir.


A vous de dire ce que vous en pensez !
Dernière modification par -Becasse- le 10 mars 2022, 11:43, modifié 1 fois.
Combattante à la retraite
Apprentis Nécromant
Mage aguéris
{Grande Protectrice de Séridia}

Devise: ~Liberté ; Amour ; Justice~
Becasse.

Aveeno
Messages : 71
Inscription : 07 oct. 2020, 22:15

Re: Onde de choc.

Message par Aveeno »

You must be drunk, this spell does not conflict damage.. and putting a cooldown on it is illogical. Mages are meant to fight from range (You can only cast affliblar from 3 steps.. not much range.. and poison from 2, yet.. players can attack you from 4-5 steps away and no cooldown on grappin really)

Not to mention you can't cast it anytime, it has the same cast time as other spells. 2 seconds in combat.. Not to mention 21 essences over 400-500 lumens to cast.. yet ring cost like 200 lumen and less cooldown and weighs less.. and like 50 mana for the spell.. Also you need 6 Maitre in magic to cast it.. and full manavore, so you take more damage vs players/creatures due to the robes. Your idea makes NO SENSE.

Can you explain to me what mages you have seen flee do this?

Also.. you should change your signature to Retired Mage aswell, because clearly you do not know what you are talking about.

Thank you.

Sure LLaria, i edit it out, i never said i was smarter, i am dumb myself. It's just the spell does not inflict damage.. i'm not sure where he got that notion from.
Dernière modification par Aveeno le 10 mars 2022, 22:59, modifié 1 fois.

Avatar de l’utilisateur
Crowley
Messages : 10212
Inscription : 05 juin 2017, 18:20

Re: Onde de choc.

Message par Crowley »

This is a warning Aveeno : Keep the conversation polite and nice or I'll close it. Saying the other one is dumb does NOT make you appear smarter.

Avertissement Aveeno : La conversation doit rester polie ou sera close. Traiter l'autre d'idiot ne vous fait pas paraitre plus intelligent.
N'hésitez pas à m'envoyer un MP si vous avez des projets, des questions ou autre.

-Becasse-
Messages : 200
Inscription : 09 avr. 2021, 09:38
Localisation : Ardennes

Re: Onde de choc.

Message par -Becasse- »

(Ce post sert à discuté globalement et pas personnellement :D)

the conversation is useless with you because you entirely depend on it, I am talking to other players who have experienced this spell and who therefore have an overall and non-personal opinion, and then to justify your insult you talk about my signature...it is entirely rp and does not represent the pk.
(This post is for discussion globally and not personally :D)

It is certain that if we do not give a possible leak every 2 seconds, some mage would be ineffective but unfortunately it is not logical.
Might as well put the disengagement ring on the dwarf with 2 seconds of cooldowns...
Before criticizing or badly speaking, you can speak politely or not participate in the discussion...Thank you! :D
Combattante à la retraite
Apprentis Nécromant
Mage aguéris
{Grande Protectrice de Séridia}

Devise: ~Liberté ; Amour ; Justice~
Becasse.

TirnHil
Messages : 54
Inscription : 10 mars 2022, 19:33

Re: Onde de choc.

Message par TirnHil »

I'm totally on Aveeno's side considering that a Mage is supposed to fight from a distance and therefore "onde de choc" is very useful, even essential.

However, I think the "shockwave" spell is too expensive and should be made cheaper, I go back to what Aveeno said: 400 to 500 lumens on cast..

That's why what you say, Becasse, is complete nonsense and why you shouldn't consider what you suggest. Thank you.

Aveeno
Messages : 71
Inscription : 07 oct. 2020, 22:15

Re: Onde de choc.

Message par Aveeno »

-Becasse- a écrit :
10 mars 2022, 11:34
(Ce post sert à discuté globalement et pas personnellement :D)

the conversation is useless with you because you entirely depend on it, I am talking to other players who have experienced this spell and who therefore have an overall and non-personal opinion, and then to justify your insult you talk about my signature...it is entirely rp and does not represent the pk.
(This post is for discussion globally and not personally :D)
First off, im dumb, happy? Even edit my post. The signature thing is not an insult.. You claim the spell does damage and flee every 2 seconds. If you're going to make a thread and talk to players atleast get the stuff accurate. How come i don't see the players here talking about it?? Any player, not just ingame. Anyone who has difficulty or is annoyed by something would want it to be easier, no? I think I already made my statements clear in my first post. Clearly this is just personal about me :P I message you ingame yesterday when i read the post so i can talk about it more to see your thought process.. and you replied "Must be nice to flee combat" something along those lines, took a screenshot, but i am unsure if you can post it here :D

Avatar de l’utilisateur
Elrrith Nagasdar
Messages : 350
Inscription : 17 déc. 2018, 08:14

Re: Onde de choc.

Message par Elrrith Nagasdar »

-Becasse- a écrit :
09 mars 2022, 11:54
A vous de dire ce que vous en pensez !
C'est une très mauvaise idée. Le sort est très bien ainsi, il s'intègre bien dans les outils de défense du mage en PvP ou PvM, inutile de lui adjoindre un CD plus élevé.

C'est tout pour moi, merci.
Haut-Elfe armé d'une pioche

[MP de Grhump: (Si, tu m'as berné en beauté !)

-Becasse-
Messages : 200
Inscription : 09 avr. 2021, 09:38
Localisation : Ardennes

Re: Onde de choc.

Message par -Becasse- »

Donc, si je résume...Vous n'arriveriez pas à joué en tant que Mage sans ce sort ?
Comment les anciens joueurs fesaient t-il ?

Si tu as le minimum de réflexe pour fuir ou combattre la créature, ce sort n'as aucune utilité.

Je trouve juste que ce sort est assez..Comment dire :
-une solution de facilité pour le gameplay.

Je n'utilise pas mais pourtant je ne fuis pas forcément devant certaines grosses créatures...
J'ai le pire désavantage (-15 défense)
Mais j'arrive toujours (plus ou moin) à ne pas mourrir.

Pourtant je suis pas un joueur ultra développé au niveau du réflexe, faut juste bien ce préparé et c'est tout.

J'ai posté cette idée car pour moi, un sort aussi abusé n'as pas lieu d'être voilà tout !

Je pense que l'on peut close cette idée ;)
Combattante à la retraite
Apprentis Nécromant
Mage aguéris
{Grande Protectrice de Séridia}

Devise: ~Liberté ; Amour ; Justice~
Becasse.

Répondre